Fredag

Då var helgen äntligen här. Det är något visst att gå ut från skolan på fredagarna. Alla är sådär lättade och glada. Man önskar varandra en trevlig helg sen springer man nerför trappan. Denna hegen ska jag plugga, lärarna har förmågan att lägga alla inlämningar, prov och tal samtidigt. Så jag har en mycket trevlig helg framför mig ;) Men kvällarna blir nog bra i alla fall. I kväll ska jag på en fyrmannavistkväll, då ska jag se till att vinna och i morgon blir det fest i Våthult. Ska bli kul.

Jag och Moa var vid Foxys grav idag. Hon ligger väldigt fridfullt vid vattnet. Vi har lagt henne inne i skogen vid en väg som vi kallar farfars väg. Jag tror att hon trivs där för att varje gång vi red förbi den vägen ville hon dit in, så det kanske blir så att vi döper om vägen till Foxys väg istället. Åh, vad jag saknar hästarna, jag känner så tydligt tomheten. Jag saknar att galoppera över en sommaräng, jag saknar att burra in mitt ansikte och lukta på deras goa päls och jag saknar morgonen då jag hade varit uppe hela natten och det hade börjat ljusna. Det var alldeles tyst ute. Vi gick på grusvägen som ledde oss upp i skogen. Det var bara jag och Foxy och vi var fria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0