Från två till inga hästar.

Idag stannade jag och Moa hemma från skolan för att ta vara på sista tiden med våra underbara hästar. Vi räknade ut att vi haft just dessa hästar i 8 år. Libbe och Foxy har bott hos oss sen jag gick i femman, jag har upplevt både höstadietiden och gymnasietiden med dem. Varma somrar med utflykter uppåt skogen och kalla vintrar då vi tolkat med pulka bakom dem. Att komma bort från all stress, bara höra naturen sittande på en hästrygg är få förunnat. Jag är tacksam att jag fått uppleva det. Men allt har ju ett början och ett slut, tiden som hästägare är slut för oss.
Jag vet inte hur länge till jag bor hemma så detta var nog det bästa.
Jag kommer alltid att minnas tillbaka på alla hästar vi lånat, ridit och ägt och vara lycklig för att jag fått den förmånen. Libbe ska få komma till ett underbart hem där vi vet att han är älskad och Foxy ska få springa över de grönaste ängar man kan tänka sig.


Kommentarer
Postat av: Moa

Ååh, med sorg i hjärtat, men de har de väldigt bra nu med <3

2009-02-18 @ 18:40:51
URL: http://moasamuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0